Påskmys i soffhörnet!

Hej alla fina! 
Vårkänslorna sprudlar inte direkt, det kommer smått smått vitt från himlen, tack och lov lägger det sig inte! 
Jag ligger därför med gott samvete framför soffan och tittar på de första Harry Potter filmerna, mysmys! Hade velat åka ner mot Ystad för att gå på Carolina Gynnings utställning, men orkade helt enkelt inte idag. Kanske på måndag! Har velat se hennes utställning där i flera år, men aldrig kommit iväg, kanske skulle få tummen ur i år och verkligen komma iväg. Vi får se hur energiförrådet ser ut på måndag, det är min jobbhelg och jag räknar med massa folk och stök. Lika bra att förberda sig på det värsta! Mitt goda samvete förstärks ännu mer med tanke på två jobbnätter på rad, jag har all rätt att vara en slappfis i soffan! 

Igår var vi hos mamma och pappa och åt underbart god middag, och drack lite vin. Massa mys! Jag provade även att göra min ananaspaj glutenfri, eftersom Davids Andrea inte tål det. Den blev god, men jag skulle nog ha gräddat pajskalet lite innan, den blev lite kladdig i botten. Annars kan jag verkligen tips om den pajen, jag tycker den är supergod.
 
Till pajen behöver du..
150 g smör
1 dl strösocker
3 dl mjöl (eller glutenfri mjölmix)
1 tsk bakpluver. 

Jag körde allt detta i en matberedare, som jag fick av mamma och pappa i julklapp. Snabbt och smidigt! Tryck ut degen i en pajform. Grädda ev den i tio minuter i 175 g. 
 
Till fylningen behöver du...
2 dl créme fraiche
0,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 st ägg
2 stycken burkar krossad ananas. Ca 450 g. (låt vätskan rinna av väl!) 

Bland allt till fyllningen i en bunke och häll i pajformen. Igår la jag ananasskivor i också för att göra den lite snyggare. Grädda i ca 25-30 minuter. 
 
Lycka till! 
Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: emmie

Å precis den pajen brukar vi med göra... Å den är såå god! :):)

2013-03-29 @ 15:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0