Jag tror att livet just har börjat och det blir vad jag gör det till

Hej alla fina! 
Jag sitter och känner mig nöjd med mig själv! Har skrivit och finslipat klart på min uppsats som ska skickas in imorgon. Tror nog jag lyckades få till den, hoppas min lärare håller med mig! 
 
Jag har skrivit och skrivit och läst en massa idag, långt ner i pluggträsket. Har känt att min motivation för skolan varit låg den senaste tiden, men tror bestämt jag hittat den igen. Efter många timmars slit har jag fått ihop något jag är stolt över, den känslan är underbar! Vår kära läroplan för förskolan förespråkar att varje barn ska få känna tillfredsställelsen av att lyckas med något, och den känslan är ju underbar! Jag ska verkligen alltid ha dem orden i bakhuvudet i mitt kommande yrke så att dem små liven får växa upp med en självkänsla av guld och en tillit till deras egen förmåga! 
 
I min hörlurar har Melissa Horns live album från cirkus gått varmt idag. Jag har inte kunnat lyssna på henne på nästan över ett år. Melissa var min deppmusik när jag inte mådde bra (vilket var ofta innan) nu är jag en ny underbart glad och lycklig Emilie och då har hennes musik känts fel. Men idag har jag lyssnat på den på annat sätt, och kan förknippa hennes underbara texter till mitt liv idag som lycklig och harmonisk person! 
 
"Jag tror att livet just har börjat och det blir vad jag gör det till"
 
Nu ska jag snart bege mig iväg för jobb ikväll, känns skönt att kunna slappna av och inte känna panik över skolarbetet - jag är ju i fas! 
 
Puss & Kram <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0